Foredrag: Serviceydelser er fremtiden
Vi lever i stadig stigende grad af serviceydelser. Således udgør omkring 80% af vores bruttonationalprodukt i dag serviceydelser. Samtidig bliver der færre og færre, der er beskæftiget med produktion.
Men kan vi leve af serviceydelser? Kan vi leve af at klippe hinanden?
Hvis vi kan, hvad skal der så til? Hvor finder vi ideer til nye serviceydelser?
Og hvilke serviceydelser er særligt interessante?
Med nye serviceydelser vil mange virksomheder i langt højere grad kunne knytte tættere bånd til deres kunder og øge indtjeningen på deres samlede forretning.
Beskrivelse
Under indlægget Serviceydelser er fremtiden ses der på serviceydelser. Hvordan serviceydelser i dag for alvor fylder i vores økonomi. Hvordan man får ideer til nye serviceydelser. Hvilke serviceydelser, der er særligt interessante.
Det betaler sig at interessere sig mere for serviceydelser. Således har vi i disse år store udfordringer med at udvikle produktiviteten med serviceydelser. Vi skal også have fundet ud af, hvordan vi bedre kan leve af dem. Lige som vi kunne med produktion. En ting virker i hvert fald ret givet, og det er, at serviceydelser er kommet for at blive. Hør en række eksempler på personer og virksomheder, der har skabt vækst med nye serviceydelser.
Målgruppe
Direktører, Business Development ledere, servicechefer, salg– marketingansvarlige m. fl., der opererer i business to business markedet.
Indhold
- Hvad kendetegner serviceydelser?
- Hvor finder vi ideer til nye serviceydelser?
- Hvordan organiserer vi udviklingen af nye serviceydelser?
- Hvad kendetegner serviceydelser der slår an, og dem der typisk fejler?
- Hvordan udvikler vi produktiviteten med serviceydelser?
- Nyttige strategier for serviceydelser
- Hvilke serviceydelser er særligt attraktive?
- Hvilke serviceydelser slår produktion m.h.t at skabe vækst?
Form
Foredraget er praktisk orienteret. Det sigter således imod at give dig værktøjer med hjem. Værktøjer du straks kan tage i anvendelse.
Varighed
45 minutter – 1,5 time
Foredragsholder
Frants Dige Pedersen er indehaver af konsulent- og kursusfirmaet PIE, der fokuserer på produktivitet, salg og innovation. Han har en baggrund som cand. merc., HD samt mange års erfaring fra IT branchen.